Jest grubo, implementacja…

Jest grubo, implementacja Wine (a raczej Wine na sterydach – Protona) jest teraz wbudowana w linuksową wersję Steam └[⚆ᴥ⚆]┘. Koniec z trzymaniem osobno natywnego oraz windowsowego Steama!

– Windows games with no Linux version currently available can now be installed and run directly from the Linux Steam client, complete with native Steamworks and OpenVR support.
– DirectX 11 and 12 implementations are now based on Vulkan, resulting in improved game compatibility and reduced performance impact.
– Fullscreen support has been improved: fullscreen games will be seamlessly stretched to the desired display without interfering with the native monitor resolution or requiring the use of a virtual desktop.
– Improved game controller support: games will automatically recognize all controllers supported by Steam. Expect more out-of-the-box controller compatibility than even the original version of the game.
– Performance for multi-threaded games has been greatly improved compared to vanilla Wine.

Potwierdziły się także plotki, że Valve od stycznia/lutego stało za wsparciem finansowym DXVK – dlatego gość pracował full-time i nie prosił o dotacje xD. A, no i gry odpalane za pomocą Protona są na szczęście zaliczane przez Sklep Steam jako gry zakupione na Linuxie.

Wcześniej trybu Big Picture i Steam Controllera nie dało się w ogóle używać pod Winesteamem, teraz śmigają bezproblemowo.

Przyznam że póki co działa to różnie, ale to wciąż bardzo wczesna beta. Spelunky na przykład śmiga super, mimo że teoretycznie niewspierane, a DOOM 2016 mi się nie odpala, choć działał na zwykłym Wine ᕦ(òóˇ)ᕤ.

https://steamcommunity.com/games/221410/announcements/detail/1696055855739350561
#linux #wine #dxvk #steam